Meer weten?
Vul het contactformulier in en we nemen contact met je op!
Wensink Automotive is via haar ICT-afdeling continu nauw betrokken geweest bij de opzet, presentatie en uitrol van het nieuwe aftersales traject. Hierin speelt planning een grote rol.
Aangezien de Ford-divisie reeds een aantal jaren met Plan-IT werkte, was het haast een logische keuze om ook voor de andere divisies, waaronder Mercedes-Benz Personenwagens en Bedrijfswagens en KIA, destijds met Plan-IT een pilot te gaan vormen.
Als aanvulling hierop startte Wensink tevens met Plan-IT Online Op Tijd, de vernieuwende online planmodule, waarmee klanten online precies kunnen zien op welk tijdstip er ruimte is in de werkplaats voor de betreffende servicebeurt, bandenwissel, APK etc. Hierin gaat Plan-IT Online verder dan andere producten in de markt. Alles onder het mom van “wat je plant, is waar”.
Hierdoor hoeven klanten dus nagenoeg niet meer teruggebeld te worden, omdat de afspraak direct bij de juiste monteur wordt gepland met de juiste kwaliteiten. Hierdoor vermindert het de druk op het telefoonverkeer, wat weer als positief wordt ervaren en er meer aandacht kan worden gegeven aan andere belangrijke zaken.
Het Customer Service Center binnen Wensink gebruikt Plan-IT voor het centraal inplannen van alle afspraken, waarmee een grote efficiency is bewerkstelligd.
Wensink Automotive: “Tijdens de presentatie zagen wij de talloze mogelijkheden van Plan-IT, hoe de software kan “praten” met haar online module en omgekeerd. Plan-IT gaat verder dan slechts het plannen van afspraken. Het stelt onze klanten op de hoogte van de afspraak via mail, online afspraken worden direct zichtbaar in de software en bovenal stelt het de verantwoordelijken binnen Wensink in staat om een beter overzicht te verkrijgen in én over de bezetting van de diverse werkplaatsen.. Aftersales is voor Wensink altijd leidend geweest. Al vanaf de oprichting in 1986 staat dit onderdeel centraal. We zijn een vooruitstrevende dealerholding en altijd op zoek naar vernieuwingen. Plan-IT sluit hier uitstekend op aan.”
Kasim Unal, Head of IT:
“Met Plan-IT hebben we niet alleen de beste planningstool in huis, maar ook een business partner, die continu met ons meedenkt bij bepaalde vraagstukken. Daarnaast is de Plan-IT Servicedesk haast uniek. Als we ergens tegenaan lopen, wordt het direct opgelost. Geen ticketsysteem, maar directe afwikkeling. Regelmatig hebben wij met Plan-IT overleg om samen te kijken naar betere efficiency en overzicht.
Wij zijn ervan overtuigd, dat met behulp van Plan-IT onze diverse aftersalesafdelingen en ons Customer Service Center op een efficiënte wijze meer traffic in de diverse werkplaatsen genereren. Iedereen binnen Wensink kan rekenen op de steun van het volledige management.”
Leon Wonnink, Sales Manager van Plan-IT: "Het is prettig zakendoen met een organisatie als Wensink, een klant die weet wat ze wil. Ik zeg dit vanuit pragmatisch oogpunt. Op frequente basis is er overleg, zowel bij ons in Venray als bij Wensink in Apeldoorn en Zwolle. Beide partijen hebben vanaf het begin aangegeven een vernieuwende en constructieve opzet te willen bewerkstelligen van het aftersalesproces."
Als we Wensink Automotive vragen om een korte toelichting te geven op de vraag waarom zij voor Plan-IT hebben gekozen en wat zij als USP’s aan zouden stippen, is het antwoord als volgt:
“De keuze voor Plan-IT berust voor Wensink op een viertal pijlers welke inmiddels tot een vaste waarde zijn geworden binnen Wensink.
Vul het contactformulier in en we nemen contact met je op!
Plan-IT gaat verder dan slechts het plannen van afspraken.
LeonSales Manager |
Adresgegevens:
Keizersveld 25
5803 AM Venray
Postbus 5053
5800 GB Venray
Contactgegevens: