Plan-IT
Stories

Volvo Nieuwenhuijse

Volvo Nieuwenhuijse Zwolle

Volvo Nieuwenhuijse in Zwolle maakt gebruik van een samenwerking tussen CARMEN en Plan-IT voor het optimaliseren van de bedrijfsprocessen. Bertil Stam, Wimco Hoevenberg en Edwin Timmerman van Volvo Nieuwenhuijse vertellen over de voordelen die zij ervaren.

Waarom zijn jullie met CARMEN gaan werken?

Bertil: “We hadden eigenlijk het probleem dat het op onze vestigingen toch lastig bleek om klanten te bellen voor onderhoud en APK. Vooral in drukke periodes bleef dit snel achter. Met CARMEN hebben we daar een goed vangnet voor.”

Hoe ervaren jullie de koppeling tussen Plan-IT en CARMEN?

Bertil: “Het voordeel van CARMEN is dat ze inzicht hebben In de beschikbaarheid in onze planning. Daarnaast hebben ze ook inzichten In de beschikbaarheid van vervangend vervoer en kennen ze exact de voorwaarden die wij stellen. Op die manier kunnen zij een afspraak inplannen waarbij wij de klant niet achteraf hoeven te benaderen, omdat het toch niet kan of dat er iets anders moet veranderen, en dat is gewoon heel prettig.”

“De afspraak wordt door CARMEN gemaakt met de klant. Die afspraak wordt dan direct ook gereserveerd in Plan-IT, waardoor we niet dubbel kunnen plannen en de service adviseur de afspraak ook heel makkelijk om kan zetten naar een werkorder voor onze werkplaats.”

Hoe ervaar jij de samenwerking met CARMEN en Plan-IT?

Wimco: “Voor mijn functie is het dagelijks erg druk. Daardoor ontkomt het wel eens om actief te bellen naar klanten voor onderhoud. Doordat CARMEN gaat bellen, blijft de achterdeur dicht, bellen zij voor ons en zetten zij de reservering in Plan-IT, zodat de afspraak daarna eenvoudig door ons gepland kan worden. CARMEN maakt voor ons in overleg met de klant de reservering in Plan-IT en wij vervolgen die door in de historie te bekijken wat de auto definitief nodig heeft en maken daarop een werkorder aan voor de monteur.”

Hoe ervaren jullie het gebruik van Plan-IT?

Edwin: “Wij werken graag met Plan-IT, omdat het ons heel erg veel overzicht geeft. Onze monteurs zijn de PST’ers, Personal Service Technicians, dus het is voor hen belangrijk om goed inzicht te krijgen in hun eigen planning.”

Wat is het VPS concept van Volvo?

Bertil: “Als Volvodealer maken wij gebruik van het Volvo concept VPS, Volvo Personal Service. Dat houdt in dat de monteur rechtstreeks contact heeft met de klant, zelf de auto aanneemt en zelf met de klant het meerwerk overlegd, waardoor de lijnen veel korter zijn. Dit werkt alleen op het moment dat je je proces zo efficiënt mogelijk inricht. Vandaar dat alles ook volgens de leangedachte is ingericht. Daar sluiten de producten van CARMEN en Plan-IT ook in aan.”

Ook werkplaatsafspraken inplannen zonder de frustratie van dubbel registreren? Neem contact op met Leon Wonnink, Sales Manager bij Plan-IT International.

Terug naar Plan-IT Stories