Nieuws

Nieuwe release: Plan-IT Werkplaats versie 5.171.8740 beschikbaar

24-01-2018

Vanaf 24 januari 2018 is de nieuwe versie van Plan-IT Werkplaats en Plan-IT Werkplaats Compact beschikbaar.

Als er vragen zijn over de nieuwe release neem dan contact op met onze helpdesk via: info@plan-it.nl of via 0478-531444

Versie 5.171.8740

Wijzigingen / Toevoegingen

  • Het is mogelijk gemaakt om het planbord te maximaliseren
  • Werkordernummer wordt direct zichtbaar bij vervangend vervoer als er een werkorder is gekoppeld aan het vervangend vervoer.
  • Werkorder kan langer of korter worden gemaakt als deze in het prikbord staat.
  • Op het bezettingsoverzicht wordt nu ook het aantal geplande uren zichtbaar.
  • Volledige blokkade op groter en kleiner slepen van een werkorder. (vanuit Gebruiker+ deze blokkade kunnen uitzetten+ Admin & Master)
  • Exceptielijst kunnen importeren voor e-mails. Als het e-mail voorkomt in de lijst zal deze geen afspraakbevestiging krijgen. (ook wordt het e-mail adres uit de crm api gehaald zodat deze klant niet benaderd wordt.
  • Dagplanning. (deze kan alleen aangezet worden als de statussen niet uit het DMS doorgegeven worden) Plan-IT moet de bron worden voor de statussen
  • Als de optie in de systeeminstellingen Blokkade op plannen overcapaciteit aanstaat kunnen ADMIN en MASTER accounts toch plannen. Alleen gebruikers mogen dit niet.
  • De Gebruiker+ heeft de mogelijkheid met een systeeminstelling bij zijn rechtenprofiel de optie aan te zetten om toch in overcapaciteit te kunnen plannen. Ook als de optie Blokkade op overcapaciteit aanstaat in de systeeminstellingen. Zo kun je alleen voor de gebruikers de blokkade aanzetten (Gebruiker+ mag dit dan toch)
  • Het overzicht heeft een nieuw vinkje waarmee alleen de actieve werkorders zichtbaar worden (Alles onder de status 'Monteur klaar') Dit wordt ook meegenomen met de afdruk.

SMS

  • Mogelijkheid om bij de SMS herinnering een vraag te krijgen of deze moet worden klaargezet. Deze optie kan worden aangezet in de systeeminstellingen. In de logging komt te staan als een gebruiker op nee heeft gedrukt als deze vraag komt.
  • Toevoeging gedaan in de SMS module waar je kunt instellen dat je twee waardes kunt ingeven waar het telefoonnummer mee moet beginnen. Bv. 06 of +316 Door deze toevoeging kun je zorgen dat een SMS alleen naar een mobiel nummer gaat. Zo krijgen de vaste telefoonnummers geen gesproken SMS bericht meer binnen.
  • Nieuwe afspraakherinnering optie. (bericht voor klant terugbrengen toegevoegd) Hier worden de tags [DATUM] en [TIJD] gevuld met de terugbreng datum en tijd die met de klant is afgesproken uit de werkorder.
  • Nieuwe TAG [RECEPTIE]. Deze tag wordt vervangen door de naam van de receptionist uit de werkorder.

Magazijn

  • VIN bij bandenwissel afdruk overzicht iets groter gemaakt zodat de hele VIN zichtbaar wordt
  • Selectie voor afdrukken DOT nummers kan nu een van – T/m DOT worden ingegeven.
  • Opslaglocatie kan als verplicht veld worden ingesteld
  • Bij afdrukken labels wordt ook de controle gedaan of alles goed gevuld is (net als bij opslaan van de bandenwissel
  • Mogelijkheid om banden merk en type uit selectielijst te kunnen kiezen. (en een import te doen van een bandenmerk en type lijst)
  • Opmerkingsregel voor einde opslag wordt nu ook afgedrukt op de bandenpas

DMS

  • Autoline: Autoline_Werkorders.exe heeft een nieuwe parameter 8. Deze parameter zorgt ervoor dat je ook werkorders kunt overhalen zonder eerst de klantdatum en tijd te hoeven invullen. Je kunt dan dus een werkorder aanmaken in Autoline. Overhalen naar Plan-IT, en dan vult Plan-IT met de terugkoppeling de datum en tijd in Autoline.
  • Als de directory waar het DMS zijn bestanden neerzet niet beschikbaar is komt nu ook het pad in beeld waar deze zou moeten staan. Hiermee kan makkelijker door systeembeheer het juiste pad toegevoegd worden.
  • Autoline: Terugkoppeling naar Autoline (PON) kan ook de haal en brengtijden teruggeven. (systeeminstelling)
  • Optima21 en Drakar+: Aanpassing bij import kalenders. Kalender wordt ook verwijderd als doorgegeven wordt dat deze leeg is.
  • In de Wincar koppeling wordt ook de check op APK gedaan zodat het vinkje automatisch aangezet wordt in de werkorder

Fix

  • Bezetting op Datum geeft minuten ipv kwartieren door zodat de pre-registratie in minuten eraf gehaald kan worden.
  • Bij initialiseren bezetting online wordt voor het oversturen nu altijd beide kalenders eerst leeggegooid om vervolgens opnieuw gevuld te worden.
  • Incadea koppeling geeft weer de juiste duur van een werkorder terug (Engine koppeling)
  • Extra controle bij opslaan vervangend vervoer dat de eindtijd niet gelijk mag zijn aan de begintijd (bij dezelfde datum)
  • SMS herinnering houdt rekening met de Tijdsafspraak datum bij versturen herinnering.
  • Autoline_JaarkalenderRun.exe houdt nu rekening met schrikkeljaar.
  • Melding van max aantal wachters op hetzelfde tijdstip kijkt nu alleen naar de wachttijd en niet waar de werkorder in de planning staat.
  • Losse SMS versturen met de tag [TIJD] geeft bij een tijdsafspraak de tijd weer als volgt: 12:45 ipv 12:45:00

Logging

  • In de logging wordt ook zichtbaar dat het een kopie werkorder is.
  • Bij aanmaken werkorder wordt ook de einddatum, eindtijd en monteur in de logging opgenomen.
  • Bij verplaatsen van een werkorder wordt ook de einddatum, eindtijd en monteur in de logging opgenomen.

Afspraakbevestiging

  • Als prijsafspraak 0 is, wordt de regel niet meer afgedrukt op de afspraakbevestiging (HML Sjabloon)
  • Afspraakbevestiging HTML Sjabloon kan nu ook de tag [job] worden toegevoegd. Deze [job] tag wordt vervangen door de hoofdbewerking in de werkorder.
  • Afspraakbevestiging HTML Sjabloon heeft nu ook de tag {waits} Alles achter deze tekst wordt weergegeven als de klant een wachter is.
  • Afspraakbevestiging HTML Sjabloon [added_text] vertaalt automatisch het € teken voor het html euro teken €
  • De eerste 100 tekens van de [added_text] afspraakbevestiging sjabloon worden gelogd. Hierdoor kun je zien wat naar de klant gestuurd wordt als extra tekst.
  • [establishment] als tag opgenomen in de afspraakbevestiging sjabloon. Deze wordt vervangen door de naam van het bedrijf wat staat in de systeeminstellingen bij de mail.
  • Er zijn extra tags toegevoegd bij de afspraakbevestiging sjabloon. U kunt nu nog beter de mail samenstellen die naar de klant gaat. Bekijk onze FAQ op de website voor meer informatie.
  • Extra logica ingebouwd met de CaRe-Mail koppeling zodat als een vreemde combinatie van Tijdsafspraak en halen en brengen voorkomt dat we dan alleen tijdsafspraak doorgeven.
  • Mogelijkheid om voor het verzenden van de afspraakbevestiging eerst de afspraakbevestiging in Microsoft Outlook te zien. (dit werkt alleen met Microsoft Outlook)

Rittenlijst

  • Rittenlijst kan nu max 99 routes per dag aan. (dit was 9)
  • Rittenlijst slaat de wijzigingen nu ook op als je op sluiten drukt en je hebt de regel nog niet bevestigd. (door naar een andere regel te gaan)
  • Op de rittenlijst is zichtbaar gemaakt wat er gehaald of gebracht moet worden (klant of auto)
Terug naar het overzicht