Nieuws

Q&A Plan-IT Proefrit

12-02-2021

In een periode van gesloten showrooms en onzekerheid in de automotive industrie is het gemakkelijk aanvragen en plannen van een proefrit door consumenten van groot belang. Vanuit de markt zijn er nog een aantal vragen en opmerkingen over Plan-IT Proefrit. Daarop geeft Sales Manager Leon Wonnink graag antwoord.

Met onze online planner voor proefritten wordt dit heel gemakkelijk gemaakt. Plan-IT Proefrit is een volledige web module en kan vanuit een koppeling de auto’s in het programma importeren, zodat je niet alle auto’s handmatig in hoeft te vullen. Er wordt tevens rekening gehouden met de beschikbaarheid van de auto, de vestiging waar de auto staat (welke je zelf ook kunt beheren) en er kan een rijbewijscheck worden toegevoegd. Klanten hebben de mogelijkheid om 24/7 zelf online een proefrit aan te vragen in een auto naar keuze. Hierdoor bespaar je tijd, ben je flexibeler naar jouw klanten toe en wordt je conversie verhoogt.

Een aantal dealers zijn afgelopen jaar al gestart met een proefrit aan huis, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen een proefrit online aan te vragen, waarna de auto vervolgens bij hem/haar thuis wordt gebracht om er een proefrit in te kunnen maken. Plan-IT Proefrit kan ook hierbij een mooie uitkomst bieden door alle gegevens van een aanvraag en de status van een auto voor je bij te houden. Zo voorkom je dubbele boekingen en kun je precies inzien op welke locatie de auto aanwezig is.

Vanuit de markt zijn er nog een aantal vragen en opmerkingen over Plan-IT Proefrit. Hieronder reactie en antwoord van accountmanager Leon Wonnink.

1.“ Wij bellen liever met de klant om zijn auto naar keuze met hem door te nemen.”

Met Plan-IT Proefrit kan de verkoper nog steeds contact opnemen met zijn klant. Wij laten met Plan-IT Proefrit aanvullend de beschikbaarheid zien van de gekozen auto. De rest kan gewoon hetzelfde blijven.

2.“Ik wil niet dat alle auto’s online voor een proefrit kunnen worden gepland.”

U bepaalt ten allen tijde zelf welke auto’s online beschikbaar zijn voor een proefrit.

3.“Ik wil niet dat bepaalde personen een online afspraak kunnen maken voor een proefrit.”

Hierin verschilt Plan-IT Proefrit niet van uw huidige aanvraagformulier op uw website. Na zo’n aanvraag bepaalt u ten allen tijde zelf óf een proefrit voor de aanvrager door kan gaan. Net zoals door middel van het huidige aanvraagformulier.

4.“Dien ik dan alle auto’s zelf in te voeren?”

Nee, door een slimme koppeling met Hexon kunnen wij de betreffende auto’s importeren in Plan-IT Proefrit. Gewoon door middel van een druk op de knop.

Plan-IT Proefrit biedt klanten de mogelijkheid om 24/7 zelf online een proefrit aan te vragen in een auto naar keuze.

Terug naar het overzicht