Meer weten?
Vul het contactformulier in en we nemen contact met je op!
De frustratie van werkplaatsafspraken inplannen en registreren op meerdere plekken is nu verleden tijd! Dankzij de nieuw ontwikkelde koppeling tussen Plan-IT en CARMEN automotive is het nu mogelijk elke werkplaatsafspraak met één handeling in de verschillende systemen in te plannen waar de merkdealer mee werkt. Kostbare tijd wordt bespaard en repeterende werkzaamheden worden verminderd. Leon Wonnink (accountmanager Plan-IT) en Koen van de Laar (compagnon CARMEN automotive) voorzien veel opgeluchte service adviseurs.
Het is misschien wel het meest onderschatte probleem binnen de functie van service adviseur: het dubbel, of soms wel driedubbel, moeten registreren van werkplaatsafspraken voor bijvoorbeeld APK, onderhoud en bandenwissel. Een gevolg van de diversiteit aan systemen bij veel dealerbedrijven.
“Het uitvoeren van deze taken is vaak geestdodend, voegt niets toe en weegt onnodig zwaar op de toch al druk bezette service adviseur”, vertelt Koen van de Laar. “Dit brengt een hoop frustratie met zich mee, waarvoor tot nu toe geen oplossing was.”
Service adviseur ontzorgen
Een koppeling waarmee elke werkplaatsafspraak met één handeling in de verschillende systemen wordt ingepland, staat uit ervaring van zowel Plan-IT als CARMEN automotive voor veel service adviseurs hoog op de wensenlijst., Felbegeerde tijd komt daarmee vrij voor de service adviseur én zijn werk wordt aantrekkelijker.
Plan-IT en CARMEN automotive
“De applicaties voor onze werkplaatsplanningssoftware en de klantcontactsoftware van CARMEN automotive liggen in elkaars verlengde”, vertelt Leon Wonnink van Plan-IT. “Toen steeds meer gezamenlijke klanten het probleem gingen onderkennen, bleek dit het spreekwoordelijke 'laatste zetje' te zijn dat we nodig hadden om aan de slag te gaan met een koppeling. Medio 2018 is daarom besloten om de koppeling samen tot stand te brengen.”
Het is een mooie mijlpaal om de koppeling Plan-IT CARMEN nu, in het eerste kwartaal van 2019, te kunnen presenteren aan alle dealerbedrijven in Nederland.
Over de koppeling
De koppeling is voor service adviseurs bij dealerbedrijven (-groepen) die een Plan-IT module Werkplaats of hoger gebruiken. Beschikbaar in drie varianten:
1. AFSPRAKEN INZIEN: maakt werkplaatshistorie inzichtelijk (vanaf Plan-IT Werkplaats en hoger)
2. BESCHIKBAARHEID RAADPLEGEN: maakt werkplaatshistorie en-beschikbaarheid inzichtelijk (vanaf Plan-IT Online en hoger)
3. AFSPRAKEN INPLANNEN: maakt werkplaatshistorie en-beschikbaarheid inzichtelijk en inplannen van afspraken mogelijk (vanaf Plan-IT Online Op Tijd)
Opm. de DMS koppeling met Plan-IT module in gebruik bij het dealerbedrijf (-groep) bepaalt of de afspraak ook automatisch in het DMS wordt verwerkt.
Ook werkplaatsafspraken inplannen zonder de frustratie van dubbel registreren?
Service adviseurs van bedrijven die gebruik maken van Plan-IT en CARMEN portal kunnen de koppeling nu activeren. Neem hiervoor contact met CARMEN.