Meer weten?
Vul het contactformulier in en we nemen contact met je op!
We onderkennen allemaal het belang van efficiënte planning, maar wij wilden jullie dit artikel niet onthouden! Lees het volledige artikel op Automotive-Werkplaats.nl
https://automotive-werkplaats.nl/nieuws/laatste-nieuws/partnercontent/19662-digitaal-plannen-waar-wacht-u-nog-op
Het belang van een efficiënte planning in de werkplaats onderkennen we allemaal. Verloren kwartiertjes, monteurs die niets staan te doen of werkzaamheden die niet af komen door dubbele boekingen, dat zijn zaken waar niemand blij mee is. Digitaal plannen biedt hier dé uitkomst.
Het digitale planbord van Plan-IT zorgt er voor dat het inplannen en beheren van afspraken in de werkplaats kinderspel wordt. Je behoud te allen tijde een compleet overzicht van de werkzaamheden die gedaan moeten worden, door een handig systeem dat met kleuren werkt. In één oogopslag ziet u welke werkzaamheden gepland staan, bij welke monteur, hoe lang er voor staat, of er een vaste begin- en/of eindtijd is afgesproken en of het een wachtende klant betreft. Verandert er gedurende de dag iets in de planning, is dit overzicht van essentieel belang in het opvangen van onvoorziene werkzaamheden. De efficiëntie in je werkplaats verhoogt en daarmee ook je rendement! Maar digitaal plannen met Plan-IT biedt meer voordelen, die je gehele aftersales naar een nieuw niveau tillen.
Door de flexibiliteit die Plan-IT biedt, kun je jouw klanten ook meer mogelijkheden bieden bij het plannen van een afspraak. Heb je klanten die op hun auto wachten tot de werkzaamheden zijn afgerond? Je geeft het gemakkelijk aan in de planning waardoor voorrang geboden kan worden. Wil de klant een specifieke tijd afspreken dat de werkzaamheden klaar zijn? Geen probleem. Belt er onverwacht een klant met een spoedreparatie? Je ziet direct waar er ruimte is in de planning of kunt eenvoudig werkzaamheden verschuiven indien nodig. Jouw servicelevel verhoogt en daarmee ook de klanttevredenheid. Dit leidt weer tot een hogere klantenbinding, een ontzettend belangrijk onderdeel van de aftersales.
Positieve ervaringen zorgen ervoor dat klanten in je werkplaats terug blijven komen. Niet alleen het goed afhandelen van de werkzaamheden zorgt daar voor, ook uitstekende communicatie draagt daar aan bij. Met Plan-IT kun je geautomatiseerd je klant via e-mail en SMS op de hoogte houden van de werkzaamheden. Bied je klanten extra vrijheid met Plan-IT Online, waarbij ze zelf via de online planner een afspraak inplannen in je werkplaats. Benader je klanten proactief voor herhaalafspraken (denk aan bandenwissel of APK) en laat ze zelf direct een afspraak inplannen voor wanneer het hen uitkomt.
Hogere efficiëntie, hogere flexibiliteit, hoger servicelevel en een hogere klanttevredenheid. Wat ons betreft een samenvatting van je werkplaats die klaar is voor de toekomst.