Meer weten?
Vul het contactformulier in en we nemen contact met je op!
Wanneer een klant een afspraakverzoek maakt via de online werkplaatsplanner, kan Plan-IT Online een e-mail bericht versturen van de reserveringsafspraak. Er kan worden ingesteld of er een bericht naar de receptie, werkplaats en/ of de klant gestuurd moet worden. Ook kan het uiterlijk van de e-mail worden aangepast.
Omdat Plan-IT Online de e-mail berichten verstuurt uit naam van de dealer, moet er toestemming gegeven worden om de berichten te mogen versturen. Dit kan met het instellen van het SPF-record. Als deze toestemming er niet is, dan zullen de e-mail berichten niet bij de klant aankomen. |
Deze instellingen zijn te vinden in de beheeromgeving van Plan-IT Online.
Standaard is dit veld leeg, en wordt de volgende standaard tekst gebruikt als onderwerp van de e-mail:
Bevestiging afspraakverzoek: [datum] voor [kenteken] bij [vestiging]
Om het onderwerp van de e-mail te wijzigen, kan hier een eigen tekst worden ingevuld.
hierbij kunnen de tags [datum], [tijd], [kenteken], en [vestiging] worden gebruikt.
Bijvoorbeeld
De klant heeft als kenteken 01-DEF-2 ingevoerd
Uw vestiging heeft als naam De Garage
Wanneer als onderwerp van de e-mail staat ingevuld:
Er is een reservering gemaakt voor [kenteken] bij [vestiging]
dan krijgt de e-mail het volgende onderwerp:
Er is een reservering gemaakt voor 01-DEF-2 bij De Garage
In dit veld staat de tekst van de e-mail die naar de klant gestuurd wordt.
De volgende tags zijn beschikbaar om de e-mail naar eigen wens op te stellen:
[aanhef] | de tekst die de klant heeft ingevoerd bij Aanhef |
[voornaam] | de tekst die de klant heeft ingevoerd bij Voornaam |
[naam] | de tekst die de klant heeft ingevoerd bij Naam |
[datum] | de datum van het afspraakverzoek |
[email] | het e-mailadres dat de klant heeft ingevoerd |
[telefoonnummer] | het telefoonnummer dat de klant heeft ingevoerd |
[kenteken] | het kenteken dat de klant heeft ingevoerd |
[merk] | het merk van het ingevoerde kenteken |
[vestiging] | de naam van de vestiging. Deze staat ingevuld in het menu Vestigingsinformatie |
Onder deze tekst komt automatisch de vestigingsinformatie, de klantgegevens, afspraakdatum, voertuiggegevens en de gekozen werkzaamheden te staan.
De tekst in dit veld wordt gebruikt voor de e-mail naar de werkplaatsreceptie wanneer er een afspraakverzoek wordt gemaakt door een klant. Hierbij kunnen dezelfde tags worden gebruikt als bij de e-mail naar de klant. Ook bij deze e-mail komt onderaan de vestigingsinformatie, de klantgegevens, afspraakdatum, voertuiggegevens en de gekozen werkzaamheden te staan.
De tekst die hier is ingevoerd komt onderaan de e-mail die naar de klant gestuurd wordt in een extra kopje Voorwaarden te staan.
Plan-IT Online heeft twee ingebouwde sjablonen. Het sjabloon kan worden ingesteld bij Globale instellingen → E-mail style keuze.
Om ook de opmaak van de e-mail aan te passen is het mogelijk om een HTML-sjabloon te gebruiken.
Hierdoor kan de e-mail aangepast worden aan de huisstijl. Vul hier het webadres van het HTML-sjabloon in.
Per vestiging kan een ander HTML-bestand ingesteld worden, zodat de opmaak van de e-mail per vestiging verschillend is.
Er zijn meerdere tags beschikbaar die in het HTML-bestand kunnen worden gebruikt. Deze tags worden door Plan-IT Online vervangen door de juiste tekst.
<%bodytext%> | De tekst die ingevuld is bij “Welke begeleidende tekst moet er in het e-mailbericht komen te staan dat er als bevestiging naar de aanvrager wordt verzonden?” |
<%bodyappointment%> | De vestigingsinformatie en de datum met tijdstip van de afspraak |
<%bodyactivities%> | De werkzaamheden die de klant heeft gekozen |
<%bodycontactinfo%> | De contactgegevens van de klant |
<%bodycarinfo%> | De voertuiggegevens van de klant |
<%bodyreplacementcar%> | Het vervangend vervoer dat de klant heeft gekozen |
<%bodyremarks%> | Eventuele opmerkingen die de klant heeft ingevuld |
<%bodyconditions%> | De tekst die ingevuld is bij “Welke voorwaarden tekst moet er in het e-mailbericht komen te staan?” |
<%bodyopeninghours%> | De openingstijden die zijn ingevuld bij de vestigingsinformatie |
De maker van uw website kan u helpen om een passend sjabloon te maken.
Vul hier de e-mailadressen in waar de berichten over de reserveringen naar toe gestuurd moeten worden. Het is mogelijk om hier meerdere e-mailadressen in te vullen. Hierdoor kan bijvoorbeeld de receptie én de werkplaats een e-mail krijgen als er een afspraak wordt gepland. Zet tussen de verschillende e-mailadressen een puntkomma.
Het eerste e-mailadres wordt ook gebruikt als antwoordadres voor de afspraakbevestiging naar de klant. Zorg dus dat hier een e-mailadres staat waarop de klant u kunt bereiken.
Als er merken aan de Online planner zijn gekoppeld dan is het mogelijk om per merk een ander e-mailadres te gebruiken.
Indien er geen e-mail naar de vestiging gestuurd hoeft te worden kan dat hier uitgezet worden.
Geef wel een e-mailadres op in het veld hierboven om de reacties op de afspraakbevestigingen van de klanten op het juiste e-mailadres binnen te krijgen.
Indien er geen e-mail naar de klant gestuurd hoeft te worden kan dat hier uitgezet worden.