Terug naar de FAQ

Help! Een reservering uit Plan-IT Online staat niet op het planbord in Plan-IT Werkplaats!

Wanneer een klant online een afspraak maakt, wordt er een e-mail gestuurd naar de klant ter bevestiging, en een e-mail naar de werkplaatsreceptie ter informatie. Bij de Plan-IT Online op Tijd module wordt er tevens een reservering op het Planbord in Plan-IT werkplaats gemaakt, zodat er op het door de klant gekozen tijdstip geen andere werkorder wordt neergezet.

Wanneer u de reservering niet kunt vinden, of hij lijkt verdwenen te zijn, kunt u in de logging van Plan-IT Werkplaats (als deze aanstaat) zoeken naar de reservering. Volg daarvoor onderstaande stappen.

  1. Klik eerst met de rechtsmuisknop op een willekeurige werkorder, en selecteer de optie Logging om het logging venster te openen.




Lees deze pagina door als de logging optie bij u niet in het contextmenu staat.

Plan-IT gaat pas een log bijhouden op het moment dat de logging optie aangevinkt wordt. U kunt geen logging zien uit het verleden toen de logging nog niet aanstond.

Het logging venster verschijnt met de details van de werkorder waar u met de rechtermuisknop op heeft geklikt. Hier kunt u vinden wanneer de werkorder is aangemaakt, op welke datum en tijd, bij welke werknemer, en door welke Plan-IT gebruiker.

  1. Verwijder bovenaan in dit venster het nummer dat in het veld Werkorder staat.
  2. Vul het kenteken in dat hoort bij de reservering die u zoekt, en druk op de Enter toets.




Plan-IT toont in het Logging venster de gevonden resultaten gebaseerd op het ingevulde kenteken:




De gebeurtenissen worden getoond in chronologische volgorde, met de oudste gebeurtenis onderaan. In het bovenstaande voorbeeld is de reservering omgezet naar een werkorder. Die werkorder kan ondertussen verplaatst zijn door een andere gebruiker.

Een andere mogelijkheid is dat een andere gebruiker in Plan-IT Werkplaats de reservering heeft verwijderd voordat deze is omgezet naar een werkorder:




Wanneer Plan-IT niets op het ingevulde kenteken kan vinden blijft het venster leeg:




Dit betekent dan dat Plan-IT op dit kenteken geen reservering kan vinden, of dat de logging niet aanstond op het moment dat deze reservering is gemaakt.

Terug naar de FAQ