Terug naar de FAQ

Hoe gebruik ik de e-mail adressen uit CaRe-Mail in plaats van uit een DMS?

Bij het importeren van werkorders uit een DMS hebben de e-mailadressen van klanten uit het DMS voorrang op de e-mailadressen die in Plan-IT staan. E-mailadressen uit een DMS zijn dus altijd leidend.

Het e-mailadres dat in Plan-IT opgeslagen is, wordt alleen gebruikt wanneer u in Plan-IT handmatig een werkorder aanmaakt en invult zonder een werkorder vanuit een DMS te importeren.

In de Plan-IT instellingen voor CaRe-Mail zijn er echter 2 opties die e-mailadressen uit CaRe-Mail voorrang geven op de e-mailadressen uit het DMS:

  1. Klik bovenaan in de menubalk op de optie Systeem.
  2. Selecteer de optie Systeem instellingen.
  3. Ga in de bovenste rij tabbladen naar Koppelingen.
  4. Ga vervolgens naar CaRe-Mail in de tweede rij tabbladen.
  5. Controleer de opties CaRe-Mail e-mail adres altijd gebruiken en CaRe-Mail als bron gebruiken voor de klantgegevens.




Wanneer 1 van deze opties is aangevinkt, worden niet de e-mailadressen uit het DMS gebruikt, maar die uit CaRe-Mail. Zorg dat beide opties zijn uitgevinkt om de e-mailadressen uit het DMS leidend te maken.

Terug naar de FAQ