Terug naar de FAQ

Hoe gebruik ik een tweede online module voor een bandenwissel?

Volg onderstaande stappen wanneer je voor de bandenwissel periode een losse tweede online module wilt instellen:



De online module inrichten

Richt eerst de tweede online module naar wens in. Als deze module alleen als bandenwissel module gebruikt gaat worden, hoeven er alleen maar bandenwissel werkzaamheden te worden toegevoegd.

  1. Ga naar de website https://www.plan-it-online.com en log in met uw gegevens.




  1. Klik in de linkerkolom op de optie Werkzaamheden
  2. Maak eerst onderaan op deze pagina twee aparte groepen aan voor de werkzaamheden




Wanneer u de bandenwissel werknemers voor alle werkzaamheden beschikbaar wilt maken, voeg dan 1 groep toe die u aan alle werkzaamheden koppelt.

  1. Maak vervolgens bovenaan op deze pagina bij Instellingen werkzaamheden (Radiobutton) de gewenste werkzaamheden aan.
  2. Stel de juiste groepen in, stel het juiste aantal AE (arbeidseenheden) in, en zorg dat er een vinkje staat in het vakje bij Zichtbaar.



De tweede online module in Plan-IT Werkplaats instellen

  1. Klik in Plan-IT Werkplaats bovenaan op de optie Systeem.
  2. Selecteer de optie Systeem instellingen.
  3. Ga in de bovenste rij tabbladen naar het tabblad Koppelingen.
  4. Ga vervolgens in de tweede rij naar het tabblad Online module.

In het bovenste gedeelte van het venster dat verschijnt staan de gegevens van de reguliere online module ingevuld.

  1. Vink onderaan in dit venster de optie Online module 2 aan. Vul in de velden Login en Wachtwoord de gegevens van de bandenmodule in.




Ga nu naar de kalender van de werknemer die je voor de bandenwissel werkzaamheden beschikbaar wilt maken:

  1. Klik bovenaan in de menubalk op de optie Bestand.
  2. Selecteer de optie Kalender.
  3. Klik linksonder op de naam van de werknemer en selecteer in de lijst die verschijnt de gewenste werknemer.




  1. Klik met de rechtermuisknop op de eerste dag waarvoor je de beschikbaarheid voor de bandenmodule wilt instellen.
  2. Selecteer in het contextmenu dat verschijnt de optie Dag wizard.




  1. Vul in het venster dat verschijnt de tijden in voor het begin en einde van de werkdag, en de pauzetijden voor de werknemer.
  2. Vul ten slotte onderaan in hoe lang 1 AE duurt. Doorgaans is dit 30 minuten.




De eerste dag is nu gevuld met blokken van 30 minuten werktijd.




  1. Klik weer met de rechtermuisknop op dezelfde dag en selecteer in het contextmenu dat verschijnt de optie Online module.




  1. Vink de optie Online module 2 gebruiken aan en selecteer in het veld Groep een specialiteit om de werknemer beschikbaar te maken voor de werkzaamheden van de tweede online module.




  1. Klik op de knop Opslaan om de groep uit de tweede online module op de dag toe te passen.

Op de dag komt nu een tekst te staan als indicatie dat de geselecteerde werknemer op die dag voor de online module 2 beschikbaar is.

Let op: er moet een groep van de tweede module geselecteerd zijn om dit te kunnen laten werken.
Wanneer u de optie Online module 2 gebruiken aanvinkt maar de groep laat staan op Alle bewerkingen is de werknemer niet beschikbaar voor de tweede module!




  1. Klik met de rechtermuisknop op de dag en selecteer in het contextmenu dat verschijnt de optie Kopieren.




  1. Klik nu met de rechtermuisknop op de volgende dag en selecteer in het contextmenu dat verschijnt de optie Plakken.




  1. Herhaal dit tot de gehele eerste week is gevuld.




  1. U kunt de gehele week nu kopiëren door met de rechtermuisknop te klikken op het weeknummer.
  2. Selecteer in het contextmenu dat verschijnt de optie Kopiëren.




  1. Klik vervolgens op een ander weeknummer om de gekopieerde week in 1 keer te plakken naar een andere week.




  1. Wanneer de kalenders van alle werknemers naar wens zijn ingesteld klikt u rechtsonder op de knop Sluiten.
  2. Er verschijnt een pop-up venster met de vraag of u de online module wilt bijwerken. Klik op de knop Ja.




Wanneer het bijwerken is voltooid zijn de werknemers beschikbaar voor bandenwissel afspraken.

Terug naar de FAQ