DE SERVICE VAN PLAN-IT IS ERG FIJN
EN OOK SNEL

Herman Appel
Mazda de Voorstad

Plan-IT | Referentie

"Het gebruik van Plan-IT is voor ons een groot pluspunt, het is ontzettend handig. Makkelijk in gebruik en Plan-IT heeft veel mogelijkheden. Vooral de vervangend vervoer module is ideaal, je hebt nooit meer last van dubbel ingeplande auto’s en je kunt ook proefritten in de planning opnemen. Ten opzichte van het planbord aan de muur is Plan-IT een stuk overzichtelijker: van elke werkplek is te zien wat er wanneer in de planning staat en je kan makkelijk zoeken binnen de afspraken die er in staan. Je kan daardoor zeer effectief plannen."

"De service van Plan-IT is erg fijn en ook snel. Je ontvangt altijd goede hulp vanuit de helpdesk bij eventuele vragen en zaken worden snel opgelost. Wat ons betreft top!"

Herman Appel, Service Adviseur bij Mazda De Voorstad BV

WE BESCHIKKEN NU OVER
EEN GOEDE PLANNING

Nico Klok
Auto Smeeing

Plan-IT | Referentie

Anderhalf jaar geleden ontvingen we een opzegging vanuit Auto Smeeing.
Gelukkig niet vanwege ontevredenheid, maar door het feit dat het nieuwe DMS een geïntegreerde planmodule bevatte.
Dat horen we wel eens meer en ondanks dat we nooit graag een klant zien gaan, hebben we daar natuurlijk wel begrip voor.

Echter, met de planmodule van het nieuwe DMS ging Auto Smeeing in het aantal functionaliteiten van de werkplaatsplanning achteruit en ging men dus het overzicht verliezen op het werkplaatsproces. Dit deed Auto Smeeing besluiten om weer te informeren naar Plan-IT.
De vraag was of wij konden koppelen met hun DMS systeem.
Uiteraard, geen probleem! Plan-IT kan tenslotte worden gekoppeld aan de meeste relevante DMS systemen in Nederland én in het buitenland.

Nico Klok (Chef Cliëntenservice bij Auto Smeeing) licht de eerste ervaringen met de herstart van Plan-IT toe:
“We hebben weer overzicht van de werkplaatsplanning. We zien weer wat er gebeurt en daarnaast is Plan-IT zo makkelijk in gebruik, dat iedereen er weer volop mee aan de slag is gegaan.

De geïntegreerde vervangend vervoer planning werkt echt super. Direct inzicht in de beschikbare auto’s is wat het programma voor ons zo sterk maakt.”Auto Smeeing heeft een tijd lang getracht te werken met de geïntegreerde planmodule van het vorige DMS systeem, maar kwam er al snel achter dat het in vergelijking met Plan-IT ver achter liep, waardoor de kans op fouten steeg.
Aangezien men reeds ervaringsdeskundige was, was de stap richting Plan-IT snel gezet. Met als doorslaggevend argument: een koppeling met hun huidige DMS.

“Ik kan het blijven benadrukken, maar we beschikken nu over een goede planning, waardoor de productiviteit van de monteurs weer stijgt. Je kunt met Plan-IT naar eigen behoefte alles in- en aanvullen.
Daarnaast is de software gekoppeld aan de online module van Plan-IT, waardoor onze klanten precies kunnen zien wanneer en op welke tijdstippen er plaats is in onze werkplaats. Transparantie in zijn puurste vorm.
En dat wordt zeer gewaardeerd.”

ZIJ HEBBEN VEEL PARATE KENNIS
EN KUNNEN SNEL PROBLEMEN OPLOSSEN

Gomes Noord-Holland

Plan-IT | Referentie

Plan-IT is een uitermate mooi plansysteem, waar wij naar alle tevredenheid mee werken. Het hebben van een goed plansysteem betekent heel veel voor de dagelijkse bedrijfsvoering binnen de aftersales. Alle Gomes-vestigingen werken dan ook met dit systeem om de werkplaatsen zo efficiënt mogelijk te vullen. Door goede koppelingen met het DMS Incadea ervaren onze medewerkers dit als zeer prettig en maakt het voor ons een reden om met Plan-IT te werken.

Pluspunten van het gebruik van Plan-IT zijn:

  • Overzichtelijke bediening
  • Goede koppelingen met het DMS Incadea
  • Vervangend vervoer vloot makkelijk bij te houden
  • Online plan module
  • Stabiliteit van het systeem

Als beheerder van Plan-IT ben ik verder ook zeer te spreken over de medewerkers van Plan-IT. Samen met mijn collega Hans van der Hulst hebben wij regelmatig contact met de heer Leon Wonnink. Leon is altijd sympathiek en levert ons goede diensten. Ook het contact met de Service desk is altijd perfect. Zij hebben vooral veel parate kennis en kunnen snel problemen oplossen door mee te kijken van afstand middels Teamviewer.

ALLE BELANGRIJKE ZAKEN ZIJN
IN ÉÉN SCHERM DUIDELIJK INZICHTELIJK

Pala Group

De merken BMW en MINI hebben geen introductie nodig. De gevleugelde slogan ‘BMW maakt rijden geweldig’ omvat precies waar het merk voor staat en is het credo van de dealerbedrijven van Pala Group. Op negen strategische, uitstekend bereikbare locaties in Gelderland, Noord-Brabant en Limburg werken ruim tweehonderd verkoopadviseurs en servicemedewerkers er dagelijks hard aan om ‘geweldig rijden’ te realiseren voor hun klanten.

Het klantcontactcenter wordt een steeds groter begrip in de Automotive. Pala Group heeft op het hoofdkantoor sinds 2016 een eigen ‘KCC’. De behoefte is ontstaan vanuit de vestigingen, waar de telefoonbelasting steeds groter werd. Het KCC verwerkt onder andere alle binnenkomende telefonie wat betreft het maken van werkplaatsafspraken. Ook handelt zij online afspraakverzoeken af. Hierdoor heeft de service adviseur op de vestiging meer tijd om de klant optimaal te bedienen, wat uiteraard de klanttevredenheid en het werkplezier ten goede komt.

Het centraal inplannen van werkplaatsbezoeken voor alle vestigingen vraagt onder andere om een plansysteem dat geschikt is voor een KCC-omgeving. In dit opzicht biedt Plan-IT een uitstekende oplossing. Het biedt een veel beter overzicht van de planning dan ons Dealer Management Systeem, Autoline. Plan-IT onderscheidt zich doordat alle belangrijke zaken die invloed hebben op de planning in één scherm duidelijk inzichtelijk zijn. Ook onze service adviseurs en werkplaatschefs ervaren dit zo.

Pala Group is gestart met Plan-IT in januari 2016. Aanvankelijk waren er nog een aantal technische uitdagingen. Deze hebben wij samen met het team van JDS goed opgelost. Sommige zaken, zoals de inmiddels befaamde rode rand om een wachter, zijn op verzoek van Pala Group geprogrammeerd. Wij hebben JDS ervaren als een prettige zakenpartner die altijd bereidt is om mee te denken en maatwerk te leveren. Inmiddels hebben we dan ook een perfect werkend plansysteem waar we elke dag de voordelen van plukken!

Wachters, type klus, niveau monteur, tijdsreservering reden, dagstatus, capaciteit, alles in een scherm inzichtelijk.

PLAN-IT GEEFT ONS MEER INZICHT
MET MINDER WERK

Nico de Haan
Pouw Automotive

Binnen de PON-organisatie is men bezig met de migratie naar een nieuw Dealer Management Systeem (DMS), te weten Autoline van CDK.

Plan-IT kent al geruime tijd een goed werkende koppeling met Autoline. Dit is dan ook de aanleiding voor bijvoorbeeld Pouw Automotive, om ná de migratie met Plan-IT te blijven werken.

Plan-IT heeft Pouw Automotive reeds vóór de overgang naar Autoline begeleid en een groot aantal taken uitgevoerd om een soepele overgang te garanderen.

Nico de Haan, directeur Aftersales van Pouw Automotive:

“De overgang naar Autoline heeft een grote impact op de organisatie, terwijl de planning via Plan-IT nog steeds vertrouwd overkomt. Hierdoor is de acceptatie van het nieuwe DMS eenvoudiger. Het aftersalesproces kon eigenlijk gewoon doorgaan dankzij Plan-IT.

Hulp en meedenken vanuit Plan-IT ten tijde van de migratie was ruim voldoende, functioneel en flexibel. Er werd optimaal op onze wensen ingespeeld.”

Plan-IT in combinatie met Autoline biedt een nog betere koppeling dan het voorgaande DMS.
De verbetering, en daardoor het efficiënter maken van de koppeling, heeft een continue aandacht van zowel de makers van Plan-IT als van CDK/Autoline.

“Plan-IT wordt na de migratie nog beter beoordeeld, omdat met name de statussen van de klok ook automatisch worden bijgewerkt. Dit geeft ons meer inzicht met minder werk, dat is erg prettig in de veranderingsfase zoals Autoline die met zich meeneemt.”

PLAN-IT GAAT VERDER DAN
SLECHTS HET PLANNEN VAN AFSPRAKEN

Eric Wilbers
Wensink Automotive

Wensink Automotive werkt inmiddels alweer een jaar met Plan-IT op al haar vestigingen.

Wensink Automotive is via haar ICT afdeling continu nauw betrokken geweest bij de opzet, presentatie en uitrol van het nieuwe aftersales traject. Hierin speelt planning een grote rol.

Aangezien de Ford divisie reeds een aantal jaren met Plan-IT werkte, was het haast een logische keuze om ook voor de andere divisies, waaronder Mercedes-Benz Personenwagens en Bedrijfswagens, destijds met Plan-IT een pilot te gaan vormen.

Als aanvulling hierop startte Wensink tevens met Plan-IT Online Op Tijd, de vernieuwende online planmodule, waarmee klanten online precies kunnen zien op welk tijdstip er ruimte is in de werkplaats voor de betreffende servicebeurt, bandenwissel, APK etc. Hierin gaat Plan-IT Online verder dan andere producten in de markt. Alles onder het mom van “wat je plant, is waar”.

Het Customer Service Center binnen Wensink gebruikt Plan-IT voor het centraal inplannen van alle afspraken, waarmee een grote efficiency is bewerkstelligd.

Eric Wilbers, Operationeel Directeur van Wensink Automotive: “Tijdens de presentatie zag ik de talloze mogelijkheden van Plan-IT, hoe de software kan “praten” met haar online module en omgekeerd. Plan-IT gaat verder dan slechts het plannen van afspraken. Het stelt onze klanten op de hoogte van de afspraak via mail, online afspraken worden direct zichtbaar in de software en bovenal stelt het de verantwoordelijken binnen Wensink in staat om een beter overzicht te verkrijgen in én over de bezetting van de diverse werkplaatsen. Niet onbelangrijk als grootste Mercedes-Benz / Ford dealer van Nederland.

Aftersales is voor Wensink altijd leidend geweest. Al vanaf de oprichting in 1986 staat dit onderdeel centraal. We zijn een vooruitstrevende dealerholding en altijd op zoek naar vernieuwingen. Plan-IT sluit hier uitstekend op aan.”

“We hadden een uitdaging”, vervolgt Robert Kommeren, ICT Manager, “doordat we als management alle fysieke planborden aan de muur hadden laten weghalen. Elke vestiging ging vanaf dat moment digitaal plannen in het DMS. Als welkome aanvulling vernamen wij vanuit JDS dat er medio 2014 een koppeling was gerealiseerd tussen Plan-IT en ons DMS. De Ford collega’s hebben de ervaring dat met Plan-IT flexibeler en efficiënter kan worden gepland. Hierover zijn wij in contact getreden met JDS en hebben samen een plan van aanpak opgesteld, wat heeft geresulteerd in een centrale presentatie ten behoeve van onze directie. We spreken dan ook liever van een samenwerking dan van een levering van software”, sluit Robert af.

Daarna is het snel gegaan. Alle betrokkenen binnen Wensink Automotive en JDS zijn geïnformeerd over de gang van zaken en een projectgroep was binnen no time van de grond gekomen.

Leon Wonnink, Accountmanager van Plan-IT: ”Het is prettig zaken doen met een organisatie als Wensink, een klant die weet wat ze wil. Ik zeg dit vanuit pragmatisch oogpunt. Met name Robert is zeer kundig en direct in zijn communicatie. Met zijn kennis van de diverse systemen en afdelingen zag hij direct de voordelen.
Op frequente basis is er overleg gepleegd, zowel bij ons in Venray als bij Wensink in Apeldoorn en Zwolle. Beide partijen hebben vanaf het begin aangegeven een vernieuwende en constructieve opzet te willen bewerkstelligen van het aftersales proces.”

“Wij hebben er alle vertrouwen in, dat met behulp van Plan-IT onze diverse aftersales afdelingen alsmede ons Customer Service Center op een efficiënte wijze meer traffic in de diverse werkplaatsen zullen genereren. Iedereen binnen Wensink kan rekenen op de steun van de volledige directie”, aldus een vastberaden Eric Wilbers.

HET IS ECHT EENVOUDIG IN GEBRUIK EN
WIJST EIGENLIJK ZICHZELF

René Groenendijk
Auto Dekker

Naar aanleiding van een constructief gesprek tijdens het bezoek van onze accountmanager aan Auto Dekker is er zelden zo enthousiast gereageerd op de vraag of JDS (de maker van Plan-IT) hen mag gebruiken als referentie.
René Groenendijk is Plan-IT gebruiker van het eerste uur. Sinds 2003 stuurt hij als After Sales Manager zijn medewerkers aan onder fervent gebruikmaking van Plan-IT Werkplaats. "Ik kan het me nog herinneren, dat wij met zo'n Modulex planbord aan de muur werkten. Het nadeel was dat iedereen het kon misbruiken. Zijn opdracht voorrang geven, of een vervelender karwei bij een collega zetten. Na 2 weken "proefdraaien" met Plan-IT Werkplaats heb ik het Modulex-systeem meteen van de wand gehaald."

Auto Dekker voert al geruime tijd het merk Suzuki en sinds enige jaren tevens succesvol Peugeot. Met vestigingen in Spijkenisse, Oud-Beijerland en Hellevoetsluis vormt Auto Dekker een begrip in Zuid-Holland. "Ik begrijp niet, dat er nog autobedrijven zijn die werken met zo'n planbord aan de muur. Plan-IT Werkplaats is eigenlijk gewoon een kopie van dat planbord, alleen met veel meer voordelen. Het is echt eenvoudig in gebruik en wijst eigenlijk zichzelf.

We planden met 4 mensen toen we startten. Zonder weerstand kon ik het oude planbord al na 2 weken van de muur schroeven", aldus René. Klanten van Auto Dekker kunnen via de website een afspraak inplannen bij de vestiging naar keuze.

Doordat Plan-IT Werkplaats hieraan gekoppeld kan worden, ziet de klant direct wanneer er tijd is in de werkplaats. "Het mooie van Plan-IT is ook, dat ik over de vestigingen heen kan kijken. Je ziet in één oogopslag waar de kansen en de bedreigingen zitten. Zo kan ik tijdig bijsturen waar dit nodig is."

Op de vraag, wat Plan-IT voor hem uniek maakt, antwoordt René met een welgemeende knipoog: "De medewerking van JDS." Zo'n compliment nemen wij graag ter harte. Om als laatste toe te voegen, heeft René nog een advies voor zijn collega dealers, die nog met een planbord aan de muur werken: "Stop daarmee. Plan IT is fijner, beter, professioneler, completer en de kans op fouten is heel veel minder. Dit komt je relatie met je klant alleen maar ten goede.

Wij zijn tussendoor overgestapt op een ander DMS met een eigen "planning". Als directie mij zou dwingen met die "planning" te gaan werken, dan overweeg ik om ander werk te gaan zoeken, want zo slecht is het andere, en zo fijn werkt Plan IT."

Kortom, Plan-IT Werkplaats zorgt niet alleen voor het beter en efficiënter inplannen van afspraken, maar ook voor tevreden medewerkers.

VOLGENS MIJN OVERTUIGING:
GEWOON DOEN

Marco van der Zant
Volvo Mobility Centre

Mobility Centre is officieel dealer Volvo Cars voor het zuidwesten van Nederland met vestigingen in Rotterdam, Barendrecht en Vlaardingen.
Naast de verkoop en service van de nieuwste Volvo modellen heeft Mobility Centre ook ruime ervaring op het gebied van onderhoud aan Volvo's met oudere bouwjaren.

In de dagelijkse service en onderhoud aan alle Volvo modellen speelt Plan-IT een grote rol. Marco van der Zant is in zijn functie van After Sales Manager dan ook zeer trots gebruiker van Plan-IT.

"Ik ben begonnen bij een dealer waar er met het planbord aan de muur werd gewerkt. Toen er nog geen alternatief was kon je hier makkelijk mee werken. Maar gaandeweg werden de wensen van de klanten complexer en waren de kaartjes vaak niet meer toereikend om alle informatie er op te vermelden. De intrede van het plansysteem van Plan-IT was daarom een verademing. De juiste invulling vergde wel wat inspanning, maar daarna was iedereen binnen de kortste keren gewend aan dit nieuwe plansysteem."

Hij vervolgt: "Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben. Door er gewoon mee te gaan werken ontdek je al gauw hoe makkelijk het eigenlijk is en dat de vele mogelijkheden simpel opgepakt kunnen worden."

Hiermee raakt Marco de kern van de gedachte achter Plan-IT. Het vervangt het planbord aan de muur, is eenvoudig in gebruik en komt direct vertrouwd over. De diverse kleurstellingen van het oude planbord zijn mee overgenomen. Klussen kunnen efficiënter worden ingepland, waardoor er meer uren kunnen worden verkocht. En meer uren betekent meer omzet.

Een ander groot voordeel volgens Marco is, dat je met Plan-IT vanaf je eigen computer kunt kijken in de werkplaatsbezetting van een ander filiaal. "In mijn huidige functie als After Sales Manager is het voor mij zeer eenvoudig om inzage te krijgen in de bezetting van de drie vestigingen. Ook hier geldt, dat de juiste instellingen gehanteerd dienen te worden. Met één druk op de knop kan ik wisselen tussen onze vestigingen." Is er geen plek in de eigen werkplaats, kan men dus met behulp van Plan-IT kijken of er plaats is bij de andere vestiging. Hierdoor wordt voorkomen, dat de klant elders gaat shoppen voor het onderhoud aan zijn/haar auto.

Plan-IT kan worden gekoppeld aan de meest gangbare DMS-systemen. Hierdoor wordt het plannen van de afspraken een stuk efficiënter en eenvoudiger. Zo kan Plan-IT derhalve ook 100% gekoppeld worden aan het Volvo DMS-systeem, iDas. "De belangrijkste punten zijn voor mij de koppeling met ons facturatie systeem iDas en het zelf in kunnen stellen kleurenschema. Dat maakt de variatie van werkzaamheden goed duidelijk en overzichtelijk. Ook de tools zoals bijvoorbeeld de in te stellen waarschuwing (pop-up) als er te veel wachters op dezelfde tijd worden gepland en het voorkomen van overcapaciteit. Daardoor wordt er een stuk rust gecreëerd. En zeker ook de module voor het vervangend is voor ons uniek. Hierdoor kan ik direct zien welke huurauto is meegegeven aan welke klant en kan ik eenvoudig een huurovereenkomst printen voor de klant en onze administratie."

Op de vraag, wat hij zijn collega dealers zou willen vertellen, die nog met een planbord aan de muur werken, is zijn antwoord zeer duidelijk. "Snel er mee stoppen. Ik weet je wilt graag vasthouden aan het oude vertrouwde. Vroeger hadden wij geen computers en toen werd alles nog handmatig gedaan. De intrede van de computer was toen voor veel bedrijven een heikel punt. Maar nu kun je niet meer zonder. Dat is ook zo met Plan-IT. De snelheid van het daadwerkelijk plannen en dan wel door enkele vinkjes aan te geven, is de plankaart al klaar en staat deze in je overzicht. Het service document is identiek aan het plansysteem en kun je niets meer vergeten. Dus is het ook niet erg als je weer eens je pen of markeer stift kwijt bent. Dus volgens mijn overtuiging: GEWOON DOEN !!!!

En sinds ik Plan-IT gebruik ben ik ook nooit meer plotseling kaartjes kwijt. Het kwam nog wel eens voor dat de afdeling Verkoop een kaartje verving om een afleverbeurt voorrang te verlenen. Stond ik daar op maandagochtend aan de balie met een klant waarvan ik niet wist dat deze een afspraak had voor zijn onderhoudsbeurt.

Laat staan hoe je je planning weer op orde moet brengen als het planbord van de muur is gevallen. Ga er maar aan staan om dan alles weer recht te breiden."

ZELFS ONZE MENSEN VAN HET MAGAZIJN
MAKEN GEBRUIK VAN PLAN-IT

Ruud Langeloo
Century Autogroep

"Ja, wij varen blind op Plan-IT Werkplaats: vol is vol en niet vol is dus plaats, onze productiviteit is mede daardoor altijd ruim boven de 95%".

Aan het woord is Ruud Langeloo, Service Manager bij Century Autogroep.

Leon Wonnink, Accountmanager Plan-IT, sprak onlangs met een intensieve gebruiker van Plan-IT Werkplaats.

Century Autogroep bedient in een groot deel van Groningen en Drenthe de markt met haar dealerschappen van Audi, Volkswagen, Volkswagen Bedrijfswagens en SEAT.

Al meer dan 80 jaar is het de mobiliteitspartner met bijna 350 medewerkers verspreid over 10 vestigingen.

Naast sales en after sales van bovengenoemde merken heeft zij tevens een schadebedrijf, alsmede een eigen bedrijfswagenombouw-, campers-, verhuur- en lease tak.

In zijn functie van Service Manager stuurt Ruud onder andere het werkplaatsproces aan bij Century Autogroep.

"Voordat wij met Plan-IT Werkplaats werkten, hadden wij een centraal planbord aan de muur.

Dat werkte niet optimaal, daar het een centrale plek had in onze grote werkplaats. Iedereen die iets met de planning te maken had, diende derhalve steeds naar het planbord te lopen om te kijken of er ruimte was voor bijvoorbeeld een afspraak.

Nu kan iedereen , van chef werkplaats, de service manager, de receptionisten tot aan de voorman, vanaf hun eigen werkplek op zijn of haar computer direct in Plan-IT kijken om te beoordelen of er plaats is in de werkplaats of om te kijken hoe de planning er uit ziet".

Plan-IT Werkplaats helpt u om de afspraken in uw werkplaats strakker en effectiever te plannen, zodat u meer rendement haalt uit uw werkplaatsomzet. En om de kosten hoeft u het helemaal niet te laten, aangezien Plan-IT zich terugverdient binnen een jaar.

Plan-IT Werkplaats onderscheidt zich door haar gebruiksvriendelijkheid. Iedereen, ook al heeft men weinig ervaring met computers, kan snel aan de slag met Plan-IT Werkplaats.

Ruud vervolgt: "Zelfs onze mensen van het magazijn maken gebruik van Plan-IT, door gebruik te maken van de daglijst uit Plan-IT om onderdelen klaar te leggen. En daarnaast natuurlijk onze dames van de centrale receptie, die binnenkomende telefoontjes van klanten direct kunnen doorverbinden met de juiste werkplaats receptionist. Dat is ook nodig, daar deze werkplaats receptionist precies weet wat er zich afspeelt met de auto van de desbetreffende klant. En daar zit ook onze kracht: de klant voelt zich verbonden aan ons bedrijf, daar wij hem of haar ook daadwerkelijk kennen".

Plan-IT Werkplaats is in principe de digitale versie van het planbord aan de muur, echter met alle digitale voordelen ervan. Het koppelen van vervangend vervoer aan de afspraken, het zenden van afspraakbevestigingen richting de klant en het plannen van werkorders in de toekomst zijn slechts enkele voorbeelden hiervan.

Het digitale planbord is door zijn logische structuur en de grafische voorstelling voor iedereen eenvoudig in gebruik.

"Het systeem is in de basis lekker eenvoudig om mee te werken en alle noodzakelijke "planacties" zijn toepasbaar. Na meer ervaring kun je ook uitgebreid fine-tunen en echt de puntjes op de ï zetten.

Mede door de mogelijkheid om de statistieken te "lezen" kun je als leidinggevende door middel van Plan-IT ook beter sturing geven aan je receptie", aldus Ruud.

"Deze eenvoud maakt het uniek en de mogelijkheid om tot in detail te kunnen bijstellen ook. Het zet een creatief proces in gang waardoor je gemotiveerd wordt om samen met Plan-IT nog meer rendement uit je werkplaats te kunnen halen".

PLAN-IT IS HERKENBAAR
EN UITERMATE GEBRUIKSVRIENDELIJK

Jack Schuit
Autobedrijf Dirk Barten

Autobedrijf Dirk Barten BV is met 4 vestigingen één van de grootste Hyundai-dealers van Nederland. Vanuit de vestigingen Amsterdam, Alkmaar, Heerhugowaard en Hoofddorp worden de klanten bediend, onder andere op after sales gebied.

Service staat bij Autobedrijf Dirk Barten hoog in het vaandel. Service aan de auto van de klant krijgt dan ook de aandacht die nodig is. Om de werkplaatsen van de diverse vestigingen goed te sturen en te beheren heeft Autobedrijf Dirk Barten bewust gekozen voor Plan-IT Werkplaats.

Autobedrijf Dirk Barten is dan ook sinds jaar en dag op alle 4 de vestigingen trotse gebruiker van Plan-IT Werkplaats.

"Het kunnen plannen van de afspraken diende goed gestroomlijnd te zijn. Als Aftersales Manager wil ik vanaf mijn werkplek al onze werkplaatsen in kunnen zien wat er gebeurt en hoe deze gevuld zijn.

Uit Plan-IT Werkplaats haal ik dan ook de nodige management informatie die mij in staat stelt een goede werkplaatsbezetting te creëren." Zo vertelt Jack Schuit, Aftersales Manager van Autobedrijf Dirk Barten.

"Aan de hand van Plan-IT Werkplaats kan ik tijdig bijsturen en ervoor zorgen dat er meer efficiency uit de werkplaats gehaald wordt. Hierdoor is ons rendement sterk verbeterd".

Dit zijn een aantal voordelen van Plan-IT Werkplaats. Het zorgt ervoor dat de werkplaats optimaal gevuld wordt, het zorgt voor meer tevreden klanten en creëert rust bij de werkplaatsreceptie. Immers afspraken worden automatisch vanuit het DMS systeem ingepland in Plan-IT Werkplaats.

Geen extra handelingen derhalve. Plan-IT Werkplaats biedt meer service naar de klant. Het verstuurt automatisch een bevestiging alsmede een herinnering van de werkplaatsafspraak een aantal dagen vóór het werkplaatsbezoek van de klant.

Om nog meer service te bieden kan een klant via de online module van Plan-IT Werkplaats bij een filiaal naar keuze een afspraak plannen. Niet gek in deze tijd waarbij ongeveer één derde van de afspraken via internet buiten kantooruren wordt gemaakt.

"Dat is voor ons ook een reden om te werken met Plan-IT Werkplaats", vervolgt Jack. "In de nabije toekomst willen wij de klant zelf laten plannen via internet. Deze extra service zorgt ervoor dat er minder druk komt te staan op onze service adviseurs. Immers, klanten bellen hierdoor minder met onze service adviseurs , waardoor zij zich meer bezig kunnen houden met hun dagelijkse werkzaamheden: het bieden van service aan onze klanten.

Plan-IT Werkplaats heeft tal van voordelen.

Het is herkenbaar en uitermate gebruiksvriendelijk. Iedereen kan er mee werken, van chef werkplaats tot aan directie.

"Met Plan-IT Werkplaats gaan we efficiënter om met ons personeel, hebben we inzicht in zowel de toekomst als in het verleden en doordat vervangend vervoer gekoppeld kan worden aan de werkorder van Plan-IT hebben we direct een overzicht van alle beschikbare huurauto's.

Vroeger heb ik ook nog gewerkt met het planbord aan de muur, maar dat is niet meer van deze tijd. In het begin is het altijd even wennen om over te schakelen op een nieuw systeem, maar Plan-IT Werkplaats is zo eenvoudig in gebruik, dat ik nooit meer terug wil naar dat fysieke planbord aan de muur." Aldus een tevreden Jack Schuit.

⬅ Vorige 1 van de 2 pagina's Volgende ➡