Carmen Automotive BDC

Dankzij de nieuw ontwikkelde koppeling tussen Plan-IT en CARMEN Automotive BDC is het nu mogelijk elke werkplaatsafspraak met één handeling in de verschillende systemen in te plannen waar de merkdealer mee werkt. Kostbare tijd wordt bespaard en repeterende werkzaamheden worden verminderd.  

Onderschat probleem 

Het is misschien wel het meest onderschatte probleem binnen de functie van service adviseur: het dubbel, of soms wel driedubbel, moeten registreren van werkplaatsafspraken voor bijvoorbeeld APK, onderhoud en bandenwissel. Een gevolg van de diversiteit aan systemen bij veel dealerbedrijven. 

Het uitvoeren van deze taken is vaak geestdodend, voegt niets toe en weegt onnodig zwaar op de toch al druk bezette service adviseur. Dit brengt een hoop frustratie met zich mee, waarvoor tot nu toe geen oplossing was.  

Service Adviseur ontzorgen 

Een koppeling waarmee elke werkplaatsafspraak met één handeling in de verschillende systemen wordt ingepland, staat uit ervaring van zowel Plan-IT als CARMEN voor veel service adviseurs hoog op de wensenlijst., Felbegeerde tijd komt daarmee vrij voor de service adviseur én zijn werk wordt aantrekkelijker. 

Plan-IT en CARMEN Automotive BDC

De applicaties voor onze werkplaatsplanningssoftware en de klantcontactsoftware van CARMEN liggen in elkaars verlengde. Toen steeds meer gezamenlijke klanten het probleem gingen onderkennen, bleek dit het spreekwoordelijke 'laatste zetje' te zijn dat we nodig hadden om aan de slag te gaan met een koppeling. Medio 2018 is daarom besloten om de koppeling samen tot stand te brengen. 

Het is een mooie mijlpaal geweest om de koppeling Plan-IT en CARMEN, in het eerste kwartaal van 2019, te kunnen presenteren aan alle dealerbedrijven in Nederland. 

Over de koppeling 

De koppeling is voor service adviseurs bij dealerbedrijven (-groepen) die een Plan-IT module Werkplaats of hoger gebruiken. Beschikbaar in drie varianten: 

  1. AFSPRAKEN INZIEN: maakt werkplaatshistorie inzichtelijk (vanaf Plan-IT Werkplaats en hoger) 
  1. BESCHIKBAARHEID RAADPLEGEN: maakt werkplaatshistorie en-beschikbaarheid inzichtelijk (vanaf Plan-IT Online en hoger) 
  1. AFSPRAKEN INPLANNEN: maakt werkplaatshistorie en-beschikbaarheid inzichtelijk en inplannen van afspraken mogelijk (vanaf Plan-IT Online Op Tijd) 

Opm. de DMS koppeling met Plan-IT module in gebruik bij het dealerbedrijf (-groep) bepaalt of de afspraak ook automatisch in het DMS wordt verwerkt. 

Terug naar Partners